IMG 1252 Azets Og Planday I Strategisk Samarbejde WEB

Konsulenthuset Azets, der er en af landets førende specialister inden for økonomi, regnskab og løn, har netop indgået et strategisk partnerskab med IT-virksomheden Planday, der er blandt markedets førende inden for digital vagtplanlægning. Gennem en all round-løsning skal samarbejdet bidrage til at fjerne nogle af de typiske administrative tidsrøvere i virksomhederne og gøre det muligt at fokusere på kerneopgaverne.

Betalt indhold

Reduceret administration for SMVere med behov for vagtplanlægning og løn

Konsulenthuset Azets og IT-virksomheden Planday har indgået et strategisk samarbejde om en all-round it-løsning, der skal frigøre små og mellemstore virksomheders tid ved at øge fleksibiliteten og fjerne administrative tidsrøvere samtidig med at muligheder for fejl reduceres markant

Af Lindskov Communication

 

I en tid med øget konkurrence og en ofte presset indtjening er små og mellemstore virksomheder konstant på udkig efter løsninger og arbejdsrutiner, der kan gøre hverdagens drift nemmere og bidrage til lønsomheden. En af de oplagte muligheder er øget digitalisering, der samtidig kan reducere risikoen for manuelle fejl.

Det seneste år med pandemi har med al tydelighed vist, at digitalisering af så mange arbejdsgange som muligt er vejen frem. At virksomhederne får hurtig adgang til og indsigt i de vigtigste medarbejder- og finansielle data er essentielt, siger Director of Partnerships i Planday, Phillip T. Wylonis.

 

Korrekte lønsedler

Konsulenthuset Azets, der er en af landets førende specialister inden for økonomi, regnskab og løn, har netop indgået et strategisk partnerskab med IT-virksomheden Planday, der er blandt markedets førende inden for digital vagtplanlægning. Gennem en all round-løsning skal samarbejdet bidrage til at fjerne nogle af de typiske administrative tidsrøvere i virksomhederne og gøre det muligt at fokusere på kerneopgaverne.

”Det seneste år med Covid-pandemien har tydeligt vist, at digitalisering af så mange arbejdsgange som muligt, er vejen frem. At virksomhederne hurtig og let kan få adgang til de vigtigste medarbejder-informationer og finansielle data er afgørende for at kunne navigere smidigt og hurtigt, når forandringer kræver det. Og i samarbejdet med Azets kan vi levere de nødvendige og verificerede data fra virksomhedens og medarbejdernes vagtplanlægning til modtagelse af korrekt lønseddel,” siger Director of Partnerships, Philip T. Wylonis fra Planday.

 

Fleksibilitet gennem app-løsning

Plandays online-løsning fritager virksomheder for en af de mest tidskrævende opgaver med tilpasning af vagtplaner og sporing af medarbejdernes tid. Medarbejdere indtaster deres tilgængelighed, bytter vagter og registrerer timer gennem en mobilapp. Lederen har overblikket og kan godkende sine medarbejderes timeforbrug i Planday. Det skaber et nøjagtigt og korrekt løngrundlag, som nemt kan eksporteres og sendes til Azets, der herefter varetager selve lønkørslen.
”Planday kan sættes op, så gældende regler og lovgivning om f.eks. overtid nemt overholdes, og som arbejdsgiver vil man altid have et opdateret overblik over vagter, timer, medarbejderes tilgængelighed, lønudgifter mm,” siger senior manager og ansvarlig for partnere i Azets, Jørgen Bærentzen og fortsætter: ”Mange af vores kunder kender allerede Plandays løsning, der fritager virksomheder fra den tidskrævende opgave med vagtplaner og sporing. Og med et samarbejde, hvor vores digitale værktøjer inden for løn og regnskab suppleres med Plandays online vagtplanlægning, kan vi tilbyde kunderne en løsning, som kommer hele vejen rundt,” fortæller Jørgen Bærentzen.

 

Med dette samarbejde, hvor vores digitale værktøjer inden for løn og regnskab suppleres med Plandays online vagtplanlægning kan vi netop tilbyde kunderne en løsning, som kommer hele vejen rundt, siger senior manager og ansvarlig for partnere i Azets, Jørgen Bærentzen.

 

 

Reducerer administration og fejl

Samarbejdet mellem Planday og Azets giver således små- og mellemstore virksomheder en ny mulighed for at effektivisere samtlige arbejdsgange i én proces, der erstatter en række manuelle processer og dermed reducerer muligheden for fejl ved indtastninger og overførsel af information. Og det er netop dét, som Azets oplever en stigende efterspørgsel på.
”Vores kunder ønsker løsninger, der både er brugervenlige og som samtidig minimerer den tid, de skal bruge på daglig administration. I sidste ende handler det ganske enkelt om, at man som virksomhed skal have mulighed for at bruge ressourcerne dér, hvor man er dygtig og skaber størst værdi – og ikke på administrative opgaver,” understreger Jørgen Bærentzen.

 

Fakta om Azets

  • Azets er et konsulenthus, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester.
  • I Danmark beskæftiger Azets flere end 350 medarbejdere og har kontorer i Herlev, Odense og Aarhus
  • Azets er ejet af den engelske kapitalfond HgCapital, der beskæftiger flere end 6.500 medarbejdere og betjener flere end 120.000 kunder. Koncernomsætningen udgjorde i 2019 ca. 505 GBP.
  • Azets er til stede i Danmark, Sverige, Norge, Finland, England, Estland, Litauen og Rumænien.

 

Fakta om Planday

  • Planday er Nordens førende leverandør af en workforce management-platform, der gør vagtplanlægning og personaleadministration nemt for virksomhedsledere og personale.
  • Med over 12 års ekspertise i branchen og hovedkontor i København samt afdelinger i USA, England, Tyskland og Norge tæller virksomheden over 200 medarbejdere og betjener over 6.500 kunder bestående af både private og offentlige virksomheder i alle størrelser.
  • Planday blev i marts 2021 opkøbt af den New Zealandske cloudbaserede regnskabsplatform, Xero Limited, for mere end en milliard danske kroner. Planday fungerer nu som et Xero-datterselskab.