Kromann Reumert

HR-chef Birgitte Brix Bendtsen og HR-seniorrådgiver Lars Frydendal

Sundhed og balance

Kromann Reumert er indstillet til HR-prisen 2019 fordi, HR’s arbejde er en direkte drivkraft i virksomhedens strategi og prioriteringer. Gennem lancering af best- og next-practice initiativer, understøtter HR forretningsstrategien og sikrer, at medarbejdertiltrækning, -udvikling- og oplevelse er helt i top. Herved kan vores medarbejdere bidrage med deres høje faglighed til at levere juridiske løsninger af højeste kvalitet til toppen af dansk erhvervsliv. Kromann Reumert er en videnvirksomhed, der lever af sine dygtige medarbejdere, så når ledelsen og HR skaber de bedste betingelser for, at medarbejderne hver især kan udfolde deres fulde potentiale, så skaber de samtidigt værdi for deres klienter. Denne forretningsmæssige tilgang til HR, er hjørnestenen i HR’s arbejde i Kromann Reumert.

Sundheds- og balancekampagne

Kromann Reumert har netop afsluttet en sundheds- og balancekampagne, der har budt på 6-ugers meditationsforløb med meditationseksperten Henning Daverne, 4 x kokkeskole i sund mad i deres kantiner, 6-ugers flow-yoga forløb med Christine Bonde, nye "air bikes" til fri afbenyttelse inkl. kilometerkonkurrence med en gul førertrøje på spil, fælles løbetræning, ergonomisk arbejdspladsgennemgang, en måneds blodsukkerneutral mad i deres kantiner, sundheds- og balancemålinger, "tag trappen" kampagner, inspirationslæsning om sundhed og balance samt 3 x lunch & learn med henholdsvis tidligere jagerpilot Søren Sørensen, hjerneforsker Troels Kjær og meditationsekspert Henning Daverne.

Kampagnelancering fra topledelsen og medarbejderinddragelse

Kromann Reumert lancerede sundheds- og balancetemaet til deres årlige virksomhedsdag i efteråret 2018, og kickstartede forløbet i januar i forbindelse med nytårstalen fra Kromann Reumerts topledelse. Formålet med kampagnen er at sikre, at medarbejderne hver især har den rette balance og sundhed til at kunne levere high performance i en travl hverdag. Medarbejderne blev inddraget fra dag 1, gennem deres effektmålings- og initiativundersøgelse, som blev kørt før, under og efter forløbet for at sikre inddragelse af medarbejdernes ønsker til relevante initiativer og samtidigt sikre effektmåling af hele kampagnen samt hvert enkelt initiativ.

Høj effekt

”Ved afslutningen af sundheds- og balancekampagnen, kan vi se og høre, at medarbejderne har haft en utrolig positiv oplevelse af kampagnen. Effektmålingen blandt deltagerne viser dokumenteret fremgang på alle de parametre, som vi har bragt i spil, herunder kost, motion, søvn, restitution, sociale relationer m.m. Fx angiver 39%, at de har forbedret sig på motion, siden initiativet blev igangsat, 30% angiver at de har forbedret sig på kosten, siden initiativet blev igangsat, og 19% angiver at de har forbedret sig på restitution, siden initiativet blev igangsat,” siger HR-chef Birgitte Brix Bendtsen.

HR-chef Birgitte Brix Bendtsen og HR-seniorrådgiver Lars Frydendal har været drivkraften i sundheds- og balancekampagnen. Gennem inspiration og inddragelse af resten af HR-teamet og Kommunikation har Lars og Birgitte planlagt, lanceret og fulgt op på kampagnen ved at trække på best-practice i markedet, eksisterende forskning i balance og sundhed og koblet denne viden til virkeligheden og konteksten i Kromann Reumert, så der kunne komme optimal medarbejderinddragelse, og -udbytte, og dermed overordnet effekt på vores virksomhed.


STEM NU