Jobhub

Betalt indhold

Ny jobportal bruger data til at nå de kandidater, der slet ikke søger job

Sociale medier har overtaget en del at markedet fra jobportalerne som det sted, hvor virksomhederne primært finder deres ansatte, men nu vil et helt nyt produkt - JobHub - forene de to verdener med udgangspunkt i data og på den måde nå ud til en helt ny og større gruppe af kandidater.

JobHub Campign er et helt nyt rekrutterings-kampagneværktøj på markedet, der som noget helt nyt vil bruge målrettede kampagner på nettet til at få fat i kandidater, der ellers ikke er jobsøgende. På den måde bliver kandidatfeltet udvidet markant for virksomheder, der søger nye ansatte.

De sidste nye tal fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering viser, at situationen i dag er sådan, at rigtig mange job bliver slået op, men ikke besat - eller i bedste fald besættes af en kandidat med kompetencer, der ikke matcher stillingsopslaget (kilde: Star.dk).

”Tallene taler for sig selv, og jeg synes også, at markedet i mange år har været helt utroligt konservativt og meget lidt nytænkende i forhold til, når virksomhederne søger kandidater. Og dette til trods for, at det i dag mere er arbejdstagers marked, end det er arbejdsgivers marked. Der er i høj grad behov for at kunne ramme de personer, der allerede er i job, og det er med det udgangspunkt, at vi har udviklet JobHub,” fortæller Morten Mazanti, der er udvikler og stifter af den nye portal.

De digitale fodspor

Den største force ved JobHub er, at den bruger kandidatens digitale fodspor på nettet. De, der ikke er udpræget jobsøgende, fristes til at vise interesse for et aktuelt job gennem en kampagne på sociale medier og på tværs af Danmarks største mediehuse – En kampagne som er tilrettelagt af virksomheden selv.

”Vi ved, at en stor del af rekrutteringen i dag er flyttet over på de sociale medier, og at brugen af data i dag er blevet helt afgørende for, om du får succes med din rekruttering. Med JobHub har vi gjort det muligt for den enkelte virksomhed på en simpel og effektiv måde at komme i dialog med de kandidater, der ikke umiddelbart er jobsøgende,2 fortæller Morten Mazanti.

På JobHubs nye website er kernen en automatiseret løsning, hvor virksomheder på en enkel og hurtig måde kan oprette konkrete kampagner med medievalg, målgrupper, geografisk afgræsning, samt produktion af bannerpakke. Virksomheden definerer selv antal visninger og budget og får gennem kampagneperioden løbende feedback i form af relevant statistik. Virksomheden sparer dermed både tid, ressourcer, penge samtidig med at de kommer i kontakt med relevante kandidater.

Høje forventninger

Ifølge Morten Mazanti er der et stort potentiale i JobHub.dk.

”Det er klart, at når man har et unikt produkt, der opfylder et konkret behov, så bliver forventningerne også skruet op. Vi går i luften den 8. januar 2020, men jeg har allerede nu fået tilkendegivelser fra nogle af de største danske virksomheder og rekrutteringsbureauer om, at de meget gerne vil afprøve JobHub - og det er selvfølgelig også med til at øge vores forventninger,” fortæller Morten Mazanti.

”Derudover er der også allerede flere investorer, der har udvist interesse, men i det stadie JobHub befinder sig i lige nu, tror jeg, at vores potentiale og muligheder vil være langt større i forhold til potentielle investorer om et år,” tilføjer han.

Se mere på JobHub.dk

Baggrund

JobHub er udviklet af iværksætter Morten Mazanti, der har mere end 12 års erfaring som forretningsudvikler med fokus på at anvende data optimalt i jagten på de rette kandidater. Morten Mazanti er uddannet inden for medievidenskab og data, og han har blandt andet arbejdet med store jobsites som Jobzonen, Jobfinder, JobDanmark, samt digitale projekter for nogle af Danmarks største mediehuse.