Nana Dierks, Group Head of People & Culture, Nordomatic
Betalt indhold
Nordomatic styrker strategisk fokus på medarbejdere og kultur
Af Lindskov Communication
Med afsæt i FN’s Verdensmål ansætter den nordiske smart building-koncern danske Nana Dierks i en nyoprettet stilling som Group Head of People & Culture. Den strategiske ansættelse sker for at understøtte virksomhedskulturen på tværs af koncernen - og med ambitionen om at styrke fastholdelse, udvikling og tiltrækning af nøglemedarbejdere gennem Nordomatic Academy
Konkurrencen om kompetencerne er hård i de nordiske lande. Som en af Nordens førende systemintegratorer inden for Building Management Systemer vil Nordomatic-koncernen styrke sin position i markedet gennem strategiske tiltag inden for virksomhedskultur og bæredygtighed.
Fokus på medarbejderne har altid været en del af virksomhedskulturen i koncernen, der blandt andet har medarbejdere som kulturambassadører til at byde nye kolleger velkommen - og til at styrke sammenhængskraften og konkurrenceevnen ved at dele viden og erfaringer på tværs af lokationer og funktioner.
Kundeværdi gennem viden og kultur
”Ganske vist er vi en teknologibaseret virksomhed. Men værdien for vores kunder skabes af medarbejdernes viden og engagement. Det er derfor ekstremt vigtigt, at vi fastholder og udvikler en stærk virksomhedskultur, hvor vores medarbejdere er glade for deres arbejde - og både udvikler tekniske færdigheder og opbygger gode sociale relationer såvel internt som eksternt,” siger adm. direktør i Nordomatic Danmark A/S, Toke Juul, som også er vicekoncernchef med ansvar for opkøb og organisationsudvikling
"Ganske vist er vi en teknologibaseret virksomhed. Men værdien for vores kunder skabes af medarbejdernes viden og engagement" siger adm. direktør i Nordomatic Danmark A/S, Toke Juul, som også er vicekoncernchef i Nordomatic, der netop har ansat 49-årige Nana Dierks i en stilling som Group Head of People & Culture. |
Nordomatic-koncernen har gennem en periode arbejdet med at udvikle programmer og tiltag på tværs af landegrænser, forretningsområder og lokationer. Og med ansættelsen af danske Nana Dierks som Group Head of People & Culture sætter den nordiske koncernledelse nu ekstra kræfter ind på at prioritere de godt 450 medarbejdere, der er fordelt med 170 i Danmark, 250 i Sverige og godt 30 i Norge.
”Jeg glæder mig til at lære landechefer, ledere og medarbejderne i de tre lande at kende, så vi sammen kan udvikle en af Nordens bedste virksomhedskulturer. Koncernen har allerede igangsat tiltag inden for kompetenceudvikling og medarbejderpleje, blandt andet Nordomatic Academy. Herudover har koncernledelsen og ejerne gennem udvalgte Verdensmål sendt et klart signal om, at de vil opbygge et stærkt brand med fokus på bæredygtighed, såvel socialt som klima- og samfundsmæssigt. Det er virkelig motiverende for mig at få denne mulighed for at yde mit bidrag til en så meningsfuld dagsorden,” siger Nana Dierks.
Strategisk HR
Hun kommer senest fra Matas A/S, hvor hun havde ansvar for et strategisk udviklingsprojekt i krydsfeltet mellem systemer, processer, strukturer og kultur. Tidligere har hun arbejdet som koncern HR-chef i Brdr. Hartmann A/S og har haft ledende HR-stillinger i Gillette Group Nordic, Smith & Nephew og i Schneider Electric.
”Gennem sine tidligere stillinger har Nana opbygget en solid erfaring med strategisk HR både i danske, nordiske og internationale virksomheder. Herudover har hun praktisk erfaring med projekt- og forandringsledelse og er en stærk kommunikator. Det er egenskaber, som vi glæder os til at få ombord i en koncern, hvor jorden drejer hurtigt rundt om solen, og hvor forandring i en højteknologisk branche er en indbygget del af hverdagen,” siger Toke Juul.
Nana Dierks er 49 år, uddannet fra Aarhus Universitet og har parallelt med sin karriere løbende videreuddannet sig indenfor projektledelse, facilitering, coaching og systemisk proceskonsultation. Privat er hun gift og bor lidt udenfor Frederiksværk på Sjælland, hvor hun så tit som muligt bruger fritiden udendørs - gerne ved stranden med håbet om en havørred på krogen.
"Med syv udvalgte Verdensmål har Nordomatic-koncernen sendt et klart signal om, at vi vil opbygge et stærkt brand med fokus på bæredygtighed, såvel socialt som klima- og samfundsmæssigt" siger Nana Dierks, der netop er ansat som Group Head of People & Culture. |
Nordomatic og Verdensmålene
Bygninger tegner sig for ca. 40% af EU's energiforbrug og 36% af CO2-emissionerne. Nordomatics Smart Building-løsninger bidrager til forbedringer på disse områder. Virksomheden har udvalgt syv af FNs 17 Verdensmål som særligt forpligtende – og som man arbejder efter at bidrage til:
- SDG # 5 – ligestilling mellem kønnene
- SDG # 7 – inden 2030 at fordoble forbedringen i den globale energieffektivitet
- SDG # 8 – anstændige jobs og økonomisk vækst
- SDG # 9 – industri, innovation og infrastruktur
- SDG # 12 – ansvarligt forbrug
- SDG # 13 – bekæmpelse af klimaforandringer
- SDG # 16 – fred, retfærdighed og stærkere institutioner
Fakta om Nordomatic
|